יום הקדיש הכללי: אושרו תשעה מיליון שקלים לרווחת ניצולי השואה

    דבורה גינזבורג | צילום: יוסי ברויער No Comments on יום הקדיש הכללי: אושרו תשעה מיליון שקלים לרווחת ניצולי השואה
    13:00
    10.05.24
    אבי יעקב No Comments on המונים במסע הלויית מרן האדמו"ר מביאלה זצוק"ל • שידור חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך הדיון היום בוועדת הכספים התגלעו וויכוחים קשים בין הקרן לבין משרד האוצר ויושב ראש הוועדה גפני דרש מהצדדים להגיע להסכמות על מנת למנוע פגיעה בניצולים

    על רקע המשבר התקציבי בקרן לרווחת ניצולי השואה, שנקלעה לגירעון על סך עשרים וחמישה מיליון שקלים, דנה היום וועדת הכספים של הכנסת בדרכים לפתור את המשבר.

    במהלך הדיון נשמעו ויכוחים קשים בין הקרן לבין משרד האוצר באשר לתקצוב הקרן ואופן התנהלותה ויושב ראש הוועדה חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, דרש מהאוצר, מהרשות לניצולי השואה, ממשרד הרווחה ומהקרן להגיע להסכמות על מנת למנוע פגיעה בפעילות הקרן וכתוצאה מכך בניצולים.

    בתום הדיון אישרה ועדת הכספים העברת תקציב מיוחד בסך תשעה מיליון שקל לקרן לרווחת ניצולי השואה על מנת לסייע לה להתמודד עם הגירעון.

    כמו כן, אושרו עוד שני מיליון שקלים לכיסוי הוצאות הטיפול בניצולים כמו תשלומים בגין טיפולי שיניים, רכישת מכשירי שמיעה, טיפולים רפואיים וכדומה. עם זאת, למרות האישור, נותר בעינו ויכוח על הגירעון הנותר בתקציב הקרן: שישה עשר מיליון שקל.

     

    אבל מסתבר שלא כולם מרוצים ממה שהושג בוועדת הכספים. עורכת הדין אביבה סילברמן, מנכ"לית עמותת אביב לניצולי השואה אומרת הערב כי העברת תשעה מיליון השקלים אינה מבטיחה את ההחזרים על הוצאות רפואיות בסיסיות של ניצולי השואה.

    לדבריה הניצולים אוספים ושומרים קבלות מדי שנה מתוך ידיעה כי מובטח להם החזר. וכתוצאה מסגירת אפיק המענקים במהלך החודש שעבר, ניצולים רבים לא יזכו לקבל את מלוא סכום המענק העומד על 4,000 שקלים או חלק ממנו.

    סילברמן: "חייבים להפסיק לבזבז את זמנם של ניצולי השואה בעוד ועדות ודיונים ולצאת בהבטחה שבמהלך השנה הבאה לא ניתן להם להיפגע כתוצאה מביורוקרטיה מתמשכת והתנצחויות פנימיות".



    0 תגובות